Subject: Ed: Vestlus
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Thu, 18 Apr 2024 13:09:58 +0300

Saatja: Koit Brinkmann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 18. aprill 2024 12:44
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Vestlus

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tegeleme teemaga, millega püüame näidata probleemi, et geneeriliste
ravimite tootjad teevad ravimite hulgimüüjatega kokkuleppeid
tagasimakseteks. See tähendab, et tervisekassa kaudu võime me kõik
soodusnimekirja kantud geneerikute eest tasuda iga-aastaselt X-miljonit
eurot, mis liigub ravimite hulgimüüjatele. Samas võiks eelduslikult samad
ravimid olla hoopis odavamad.

Vestlustest on selgunud, et selliste tagasimaksete tegemine on valdkonnas
avalik saladus ning tagasimaksete suurus on 15-20 protsenti ravimi
hinnast.

Tervisekassa andmetel moodustab soodusravimite umbes 300 miljoni eurosest
aastakäibest ca 40 protsenti geneeriliste ravimite käive. Kas ravimiametil
on täpsemaid andmeid?

Kui palju geneeriliste ravimite tootjaid on Eestis oma tooteid müümas? Kes
on suuremate müügituludega?

Kas ravimiamet teab tagasimaksetest ning kuivõrd on see teie arvates
probleem?

Lugupidamisega,

Koit  Brinkmann

Äripäeva  ajakirjanik
Kõned: 6670175, 5224624
Kirjad: [email-masked] <mailto:[email-masked]>